Tuesday, June 7, 2011

semalam yang berlalu...

4 jun 2011 sudah berakhir...hari ini aku sudah mula kerja, start balik segala rutin harian ku..suara masih serak2 kering..aku ke farmasi Mercury..beli ubat..melayang gak rm18...aku ngan boy membebel dalam keta.."kak..baik beli ubat kat farmasi..kalo gi doktor melayang Rm ratus...makin sakit ada lah..."..hmmm kami ketawa..."kalo kita ckp selesema n sakit tekak..dia ambik lampu suluh n batang aiskrim tekan lidah kita..baik kita ambik lampu yg kita suluh burung walit..kita suluh sendiri pun tak per..."


cuma balik ..bila aku kata aku beli ubat kat farmasi..bos membebel...aku kata..malas lah...dia charge mahal..."pegi doktor kerajaan..ubat dia bagus..."


emm..bos aku suka lah puji2 doktor kerajaan...


wahhh...eno selamat dah jadi bini al-haris...tahniah...sedih gak sbb tak dapat menyaksikan majlis pernikahan mereka di masjid besar muhammadi di kota Bharu..kerana aku bertugas jadi crew juru dapur..seingat aku..aku bangun kul 6 pagi lagi...buat makanan pengantin n cucuk bunga telor....emak si eno yang buat pulut kuning....


aku demam..batuk n selsema..namun dalam kepayahan n ketidakselesaan itu..aku dapat melaksanakan tugas aku dg sebaiknya....


cuma bos tanya.."byk pakai duit ?"
"banyak".....yang paling aku takut..date 20-28 hb...emmm...bila statement kad kredit aku sampai...


semalam yang berlalu..adalah kenangan yang terindah..ini adalah umah ibubapa kami dulu..sekarang tiada penghuni walaupun sudah di amanahkan kepada adik bongsu kami...banyak kenangan yg terindah di sini....kepada kekawan yang pernah datang ..mesti kenangan dulu bermain di mata kita.....dan bertakhta di hati kita...


di depan sana adalah hostel yang di sewa oleh kolej jururawat Master Skill...depan hostel tu betul2 tanah aku...teringin rasa nak buat projek apa2 tapi aku masih nak stay kat Temerloh.. yang sebelah kiri ni umah sepupu aku LIMUCO MICHEAL  atau ABDUL RAHMAN LIMUCO...
mak sedara aku kawen ngan org filipina..tu lah pasal nama dia org putih...


kat sini ada pangkin tempat lepak2..pangkin ni baru ajer ada..masa aku kecik2 dulu sini ada pokok bacang,keriat . masa aku anak dara,aku tanam pokok bunga pisang banyak kat sini..mcm2 warna...ada merah n kuning...tiap2 pagi aku siram n jaga daunnya.


masa balik hari tu aku sempat gak gi jejalan umah kawan baik aku sawitah..eemm rajin betul dia menanam bunga n sayur2an kat belakang umah dia..dia sakit animia..so dia banyak menghabiskan masa dengan benda2 yg berfaedah..kerana tak mahu melayan kedukaan hati...




pokok kekuk...emmm..sebut jer...emm lot 670..kebanggaan umah kami..mcm ubat 760 ajer...


ni...  emmm..aku abadikan gambar bersama anak bongsu aku...adibah.....semalam yang berlalu adalah kenangan....





No comments:

Post a Comment