Saturday, May 21, 2011

doa dan berperasangka baik pada Allah...

aku pernah berada dalam saat2 pahit dan getir..apa yang aku harapkan adalah sesuatu keajaiban yang akan terjadi esok...aku tidak memohon dan meminta tetapi aku yakin yang Allah akan mengakbulkan permintaan aku...aku katakan pada diri.."Allah pasti menolong aku"....setiap waktu ada saja kesukaran yang aku alami dan itu saja yang menjadi arah dan kiblatku...


ada saja surat2 layan yang aku terima, entah dari siapa tiada bernama dan beralamat..untuk apa dan kenapa dia berbuat begitu, aku pun tak tahu.,dalam diam dia menyimpan dendam...tapi mahu aku mengetahui dan seolah2 ingin mendera perasaan aku....


"bersedialah anda untuk mengadap perkara2 yg tidak anda ingini, akhirnya anda akan sentiasa merasa baik"


selepas itu aku baik2 saja..tidak terkurangpun segala kehidupan kita kerana dengki khianat orang lain,tidak terkurang pun segala pahala amalan kita kerana yg memberi itu adalah allah bukan manusia,tidak terkurang pun kesihatan kita,tidak tersusut pun hayat di badan...melainkan kita sendiri yang lalai...


Jujur kepada diri sendiri adalah keajaiban seakan cahaya lilin yang menyinari dari dalam..apabila kecintaan jujur maka semua akan terasa mudah,dan semua yang ada di atas tanah akan kembali menjadi tanah...Ya Allah ya Rabbi...kalau liang lahad itu tempat istirehat bagi kami...kau luaskan lah sejauh mana luasnya kasih sayang mu..sifat keampunan mu...kami yg tidak mengerti tentang kesilapan kami yg terang dan tersembunyi....kau jadikan kami orang2 yg beruntung yang mati dalam kebaikan dan keimanan.


Pada Allah jualah kebahagiaan yg dipinta,rezeki dan kebaikan diharapkan,insyaalah,kedudukan ini akan menjadi jaminan dalam menghadapi hari yang penuh berkah dan manafaat,


kepada keluarga,sahabat dan teman2 yang membaca ruangan ini, aku doakan agar anda di lindungi Allah .
Kita tidak mampu mengubah masa lalu dan kita tak semestinya berjaya mendapatkan masa depan sebagaimana yg kita rancangakan,oleh yg demikian..tiada gunanya kita menjerumuskan diri dalam kekecewaan lantaran sesuatu yg kita sendiri tidak mampu mengubah serta mencapainya.Allah itu akan melindungi kita serta mencukupkan atas dasar keperluan dan kemampuan kita.berapa banyak kesulitan mendatangi kita tetapi kerana adanya ZAT Allah...maka semua perkara yang sulit menjadi mudah..jadilah kita antara orang2 yg paling berbahagia di dunia dan akhirat...amin.

No comments:

Post a Comment