Tuesday, February 15, 2011

SaLAH DeNGar.....

Hari ni Hairul cuti kerana datuknya meninggal dunia, so tak der saper nak bawa lori,Lori tersadai jer depan Kedai...Nasir pun tak datang keje..tak per..dia kaya kot,tak payah datg keje..namanya SAUDAGAR..sume pekerja kaya2..tak yah datang keje....aku jer yang miskin,kene keje 56 jam seminggu (ya ker???)


Emmm..Lori Ys datang bawa basikal,terus ke store kat highway, aku suruh jer dia hantar barang utk kedai lain dulu ke Triang,pas tu terus hantar kedai,takyah ke Store...


Pas tu Lori Transport call aku, dia kata dh ada kat highway tp tak ada orang, aku tanya bawa brg saper...dia kata Saudagar...saudagar tu penerima, aku lah tu....barang tu,barang saper??? aku dengar dia sebut AC...ooo
AC logistic...boy suruh jer hantar kedai,bab brg tu barang mahal...smpai kedai,delivery note terus dia letak kat meja aku..dah lah lori panjang giler,terpaksa masuk ikut belakang n park sebelah hotel jelai..aku sibuk aku tak tengok pun delivery tu yang HT Global punya, aku mati2 ingat yg mcm aku dengar dlm telefon tadi AC LOgistics...


tapi dlm lori nampak kotak HT global...banyaknya basikal...nak suruh dia ke store highway lak..kunci highway ada dlm keta bos bab hari aku gi store ambik kotak,aku gi ngan keta bos..so tertinggal kunci kat situ, keta bos dh bawa gi Gambang,...Ahwi ambik kunci spare..tu pun x pasti....dia gi try dulu buka..kalo ok dia baru panggil transport pergi highway...masa tu lori masih park kat sebelah Hotel Jelai.


Drebar lori angin kat aku,dia kata dia dh citer barang ni barang HT..tp aku anginlah dia balik..dah telinga aku dengar AC...ikut akulah..nak turun barang..turun lah..tak nak,bawa balik semula...kalo turun pon aku tak mahu sign...rasa dia tak takut ker,satu trip bukan harga 5 sen.


Aku  belajar satu benda,kalo kita tak salah kita jangan takut,kalo salah pon jgn mengaku  sbb kadang2 nampak mcm kita salah,tapi kita tak salah pn..keadaan yang menyebabkan begitu.


Pas tu Ahwi call,"kak,kunci store ok...boleh bukak..suruh transport datang highway"..mula2 aku nak gi suruh sendiri,pas tu aku pk call jer lah..kalo dia angin kat aku...aku angin dia balik..aku bukan takut pon..


dia cool jer bila aku suruh dia gi highway...tadi bukan main lagi pokpek-pokpek mulut dia,dia ingat aku ni tak garang n tak laser....malas drebar,tak yah jadi drebar...jadi raja pun bukan 24 jam atas takhta...


Hari ni orang ramai kedai..yg peningnya satu customer nak barang...5 minit cakap 1 brg,5 minit ckp 1 barang..isshhh...tak boleh ker cakap sekaligus...dah lah boy sibuk ,ni nak ganggu dg perkara remeh temeh camtu..satu customer ambik masa dua tiga jam...emmm...tapi kena sabar n mulut mesti manis....customer is still right...









No comments:

Post a Comment