Saturday, May 4, 2013

Apa Yang Pompuan Tu Nak...???

Apa yang pompuan tu nak??.............aku tertanya-tanya...sejak dari dulu lagi bila dia menghebahkan cerita bodoh dia tu...aku seakan-akan nak gelak..rasa nak bergolek2 kat lantai simen restoren dia tu...hey..hey...rasa nak muntah pun ada...tapi sabarlah wahai hati...

Berbumbungkan langit senja..begitu lah setiap hari aku menikmati makan malam ku..sebelum aku bergegas ke bank, aku selesaikan dulu ..melunasi fitrah seorang manusia..perut perlu di isi.



Dia datang menghampiriku...duduk di hadapanku..orang suka bercerita padaku...suka..entah kenapa...tapi kalau cerita yang sesuai, yang selayaknya..aku redha..tapi kalau sebaliknya..berdosakah aku??

"janji nak tepon pakwe koi ari ni"....
layak ker isteri orang bercerita begitu padaku..sedangkan aku yang single ni pun rasa tak layak nak bercakap begitu...
"emm..pakwe aok org mana??"

"org perak"


hehehhehe..ni mesti kes sama2 tak kenal batang hidung...dia tak pernah pun tunjuk muka sebenar dan selalu menyamar, kalo lelaki umur 20 dia ckp umur 18..kalo lelaki umur 30, dia cakap umur dia 28 thn...hahhaha...apa yang dia dapat?? kepuasan???

Aku pernah sound dia..."wat abis kredit jer"...
kalau dia tak faham jugak, tak tahu lah..fikiran dan selera orang tak sama...

kenapa nak menyamar?...sbb dia tak der rupa....
dia tak faham ker..pompuan ni..ada rupa..takder rupa..sama jer bagi orang lelaki..cuma permainan...

Hari tu..beria2 kwn aku tolong carikan jodoh untuk seorang duda..kononnya nak padankan aku..tapi aku tak mahu...so dia mintak aku pulak yang tolong carikan...setahu aku pekerja kat restoren tu ada dua-tiga gak yg janda..dan aku mula lah tolong carikan...

bila jer aku buka mulut...

dia cakap "saya..saya...saya nak"....
hehehehhe biar betul orang ni....
"saya dah cerai ngan suami saya"
hihihikkkkkkkkkkkkk.....dah Tuan mulut sendiri yang cakap..walau tak berapa nak percaya,,wajib percaya ni...

So..aku berikan nombor tepon duda tu...dan aku followup dari masa ke semasa..

rupa-rupanya dia memang berhubung dengan duda tu tapi menyamar jadi budak belasan tahun walaupun umur dah nak mendekati 50....hhmmm..wat per la nak buangkan masa orang dan nak mainkan perasaan orang, orang tu memang niat ikhlas nak cari jodoh andai serasi...kalo aok nak..wat la cara nak...mendekati dan kenal hati budi, kalo tak mahu...wat la cara tak mahu.. nampak sangat galak tak bertempat...bengang betul aku rasa,tapi di depan aku ni hanya pompuan yg berumur menyamar jadi budak..kalo budak yang menyamar jadi orang tua..tak tau lah macamana pulak...terlingkup kut...

Lama-lama baru lah aku tau yang dia belum bercerai lagi ngan suami dia.....apa yang pompuan tu nak sebenarnya???

Resah dia di depan ku...macam kucing nak beranak..
"karang pakwe sy coll masa suami sy ada..naya kang"...
eemmmmmmmmmm....dia rasa sohor sangat ker cakap mcm tu kat aku...sebab dia tahu aku tak memiliki pakwe macam dia...Pergghhhhh....dia ingat aku ni bodoh sangat ker nak bercerita macam dia...


dan begitu lah tak kira masa mana pun..bila aku datang..dia asyik main mesej jer dan bercerita tentang pakwe dia..yang muda..yang tua...sedangkan hanya berpakwe dalam tepon, tak berani tunjuk muka...


hahahha...kawan aku cakap...hanya orang yang rasa kekurangan jer berusaha menutup kekurangan dia..misalnya bercinta...menyamar...dan buat perkara bodoh tu..sedangkan bagi diri kita ni banyak lagi perkara yang boleh kita buat...yang penting matlamat...apa yang kita nak dan apa yang kita tak nak..

ingatlah...apa yang kita nak sangat tu belum tentu betul dan diredhai oleh Allah...









No comments:

Post a Comment